Mivel mindenkinek ez az első kérdése, gondoltam itt megválaszolom.
Minden hasznos coaching ellenére (Köszi, Csillu!) azért 2 nap után mégis egy kicsit kétségbe estem, hogy mi a fenét fogok minden nap csinálni, amikor Régis dolgozik. 
Elég gyorsan eldőlt, hogy bizony van teendőm bőven.

Szent fogadalmamat megtartva minden reggel felkelek Régissel, reggelizünk egy gyorsat és együtt indulunk el. Ő munkába, én ugrálókötelezni és mindenféle vicces erősítő gyakorlatokat csinálni a parkba. Szerencse, hogy gyalog 5 perc séta és a természetben vagyunk, ha a másik irányba indulunk el, akkor 10 perc alatt biciklivel a belvárosban.

Mivel nem az ő kis tea-keksz reggelijéhez vagyok szokva, ezért a mozgás után általában magamévá teszek egy szendvicset tejeskávéval és indulhat a munka!

Sokat foglalkozom az AFS Alsace körzettel, mert úgy tűnik, hogy bár van 1-2 elkötelezett önkéntes és a szervezetfejlesztő koordinátor segítőjük nagyon érti a dolgát, mégis pont egy feladatkör nincs betöltve, amelyet én "önkéntes koordináló önkéntes"-nek neveztem el. Azaz inkább tűzoltás megy és a cserediák fogadás/küldés alapfeladatainak ellátására koncentrálnak, mert ennyire futja az erőforrásokból. Így aztán elég hamar megtaláltam a helyem a rendszerben, a többiek, látszólag, megelégedésére. 
Így aztán amikkel foglalatoskodok:
- Körzetnaptár 2014/2015-re
- Körzetstruktúra szerkesztése, hiányok és lehetőségek feltérképezése
- Önkéntesek motivációjának, felelősségtudatának, s egyáltalán annak a feltérképezése, hogy miben számíthatunk rájuk a következő 1 évben (ezt természetesen Régisszel együtt)
- Önkéntestoborzási stratégia felépítése
- Önkéntesfejlesztés a körzetnaptár egyes pontjain - azaz mikor mi legyen a téma, a fejlődési lehetőség vagy a z érdekesség, mert eddig sok program csak arról szólt, hogy "beszélgessünk, együnk-igyunk". Ez is kell és fontos, de nem elég, hogy egy körzetnyi önkéntest összetartson.
- Szeptemberben az AFS mentőkocsi egy hetes Alsace-i tartózkodásának partijára a programtervezés
- Mindemellett Régist folyamatosan kérdezgetem a körzet céljairól, megbeszéljük, mit hogyan kellene. Nagyon örülök, hogy néhány olyan nap után, amikor minden ötletemre csak megmagyarázta, hogy az miért nem jó, végre eljutottunk oda, hogy együtt gondolkodunk a megoldáson.

No persze AFSkedés után magammal is kell foglalkoznom. Egész héten a saját céljaim kitűzésével voltam elfoglalva. Mivel munka terén eléggé kiálltam a boxutcába, amíg meg nem tanulok franciául legalább egy kicsit, ez az időt jó lehetőségnek tartom arra, hogy olyan irányba fordítsam a karrierem amerre szeretném. Az az igazság, hogy évek óta arra kanyarodok vissza, hogy nagyon szeretnék fiatalokkal foglalkozni, támogatni őket a terveik megvalósításában. Roppant módon elszomorít, hogy sok olyan 16-20 évest látok, akik tényleg csak várják, hogy a szájukba repüljön a sült galamb, vagy egy felnőtt megmondja nekik, hogy mit csináljanak. Az a helyzet, hogy a Telekis diákönkormányzat, a SAPKA Egyesület, az egyetemi SzHÉK és az AFS után úgy gondolom, hogy ezeknek a fiataloknak is van annyi tehetségük és energiájuk, hogy alakítsák, jobbá tegyék a közösségüket, ezért feltétlenül aktivitásra kell őket sarkallni.
Így aztán ilyen irányban keresek tanulási és munkalehetőségeket. Mióta néhány napja ezt megfogalmaztam magamnak, több ötletet is kaptam helyi tanároktól és AFS-esektól, hogy merre forduljak. Nagyon izgalmas!

Itt el is érkeztünk egy újabb tevékenységemhez: Egy ismerősömmel szeretnénk Erasmus+ pályázat(ok)on dolgozni, nemzetközi projekt(ek)en, amely fiatalokat mozgósít. Nagyon tehetséges lány, ha ketten nekiugrunk valami nagy ötletnek, abból szuper dolog fog kisülni, ebben biztos vagyok. Így hát most ezeken az ötleteken is dolgozom.

Emellett jelentkeztem trénernek az AFS-es ECTP (Európai Állampolgárság Trimeszteres Program) táborba Belgiumba, ami december elején lesz. Egy hét múlva várható a válasz, szorítsatok, légyszi! 

Készülök a boszniai VSS-re is (Volunteer Summer Summit - nyári önkéntes találkozó), ahol két worshopon trénerként, kettőn résztvevőként leszek jelen. Minden téma nagyon közel áll a szívemhez.
Amiket én vezetek:
- AFS körzetfejlesztés
- Mentorálás - Azaz hogyan segíts olyanokat, akiknek nagy álmaik vannak de kevés lehetőségük?
Amiken részt veszek:
- Globalizációtól a glokalizációig: Imádom, amikor arról beszélünk, hogy igenis bármilyen kis lépés a közösségedben hatással van a nagy egészre!
- Nemi szerepek a vallásokban - A nemi szerepek olyan örök téma, ami nagyon érdekel, de magam még nem mélyedtem el benne igazán.

No és végül, de nem utolsó sorban: Franciául tanulok. Mindig, mindenhol, mindenhogyan. Viszont egy csodás dolgot sikerült elérnem: Végre nem strasszelem magam azon, hogy haladok. Elég sok mindent megértek, még néha sikerül is mondatokat alkotnom, egyelőre ez így elég. Majd jön, most türelmes vagyok. Végre nem pánikolok társaságban sem, ha nem beszélnek angolul, hanem inkább más taktikákat választok, s így volt olyan esemény, ahol MINDENKI beszélgetett velem külön-külön! 
Emellett Régis egy barátja tanítgat időnként és találtam egy srácot, aki olaszt akar gyakorolni és franciául tanítgatna. Kíváncsi leszek! Bár tegnap azt is eldöntöttem, hogy nem fogok megúszni egy tisztességes nyelvtanfolyamot, szóval augusztusra vagy szeptemberre keresni kell majd egyet.

Most megyek, ma anyónézőbe és AFS családlátogatásra megyünk. 
Este meg remélem, hogy skype szeánszot tartok :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aroundeurope.blog.hu/api/trackback/id/tr726477159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása